sims3historia

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Helena Taavola - 15 januari 2012 10:15

Hej! 

När jag installerade mitt spel för drygt ett år sedan valde jag att installera det på engelska av den anledning att jag ville bli mer säker på det engelska språket, lära mig nya ord och helt enkelt vara tvungen att förstå allt som är i spelet på ett annat språk.

I början var det lite svårt men nu går det hur bra som helst och jag tycker till och med att de engelska namnen och så vidare är mycket snyggare än de svenska.

Så om ni undrar varför jag ibland skriver "fel" namn på någon sim, familj eller egenskap är det för att jag inte har spelet installerat på svenska. Några exempel är :

Familjen Spökh- Goth family
Familjen Ungkarl- Bachelor family

Osv osv.. Sen har ju egenskaperna andra namn men jag översätter till det jag tycker blir snyggast.
Det är bara att säga till om ni stör er på något!  

Presentation


Hej och välkommen till min nyskapade simsblogg!

Jag kommer främst publicera historier, därav namnet på bloggen.

Hoppas ni kommer att trivas!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att följa denna blogg?
 Ja, absolut!
 Kanske tittar in ibland...
 Tveksamt
 Nej, verkligen inte!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards